Kampanie i promocje

WWF Polska i Lidl Polska: podsumowanie kampanii „Dieta przyjazna planecie”

Lidl
To program dla szkół podstawowych, który edukuje dzieci na temat zdrowego odżywiania i świadomych wyborów konsumenckich. Do projektu w roku szkolnym 2022/2023 zaproszono też nauczycieli i osoby odpowiedzialne za żywienie najmłodszych.
Podziel się
Fundacja WWF Polska oraz sieć Lidl Polska po kampanii edukacyjnej „Zmień dietę, by chronić planetę” ponownie połączyły siły w projekcie edukacyjnym dla szkół podstawowych „Dieta przyjazna planecie”. Celem jest edukacja nawet najmłodszych dzieci na temat właściwego sposobu odżywiania i podejmowania świadomych wyborów konsumenckich.
Dieta planetarna - The Planetary Health Diet
Sposób żywienia i gospodarowania żywnością opracowany przez naukowców z Komisji EAT-Lancet. Dieta ta boparta jest na produktach roślinnych i tych o niskim śladzie węglowym. Wpływa nie tylko korzystnie na zdrowie ludzi, ale ma też szansę ograniczyć emisyjność i ocalić kolejne gatunki przed wyginięciem.
W ramach inicjatywy WWF i Lidla zaproszono nauczycieli do odkrywania wraz z uczniami powiązań między różnorodnością biologiczną, klimatem a żywnością. Częścią kampanii było także przekazanie kluczowych informacji nt. założeń diety szkolnym intendentom, a także innym osobom zaangażowanym w żywienie uczniów.
Badania pokazują, że potrzebujemy bardziej zrównoważonej produkcji i konsumpcji, zwłaszcza żywności. Rozwiązaniem jest dieta planetarna, którą poprzez program „Dieta przyjazna planecie” wspólnie z Fundacją WWF Polska staramy się promować wśród najmłodszych i klientów Lidl Polska
mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska.
W roku szkolnym 2022/2023 odbyła się I edycja programu „Dieta przyjazna planecie”. W tym czasie m.in.: przeprowadzono szkolenia i konsultacje online dla nauczycielek, nauczycieli oraz osób zaangażowanych w żywienie uczniów i uczennic, zrealizowano zajęcia edukacyjne w klasach na temat diety planetarnej (przyjaznej planecie), przygotowano dwie nowe publikacje edukacyjne z poradami: jak wprowadzać do menu stołówek szkolnych lokalne, sezonowe owoce i warzywa oraz jak zrealizować szkolne wydarzenie edukacyjne zachęcające uczniów do jedzenia warzyw i owoców.
Program w liczbach
  • do programu przystąpiły szkoły ze wszystkich województw w Polsce
  • 170 nauczycieli i nauczycielek zrealizowało zajęcia edukacyjne w swoich klasach
  • ponad 6 000 uczniów i uczennic wzięło udział w spotkaniach edukacyjnych
  • przekazano materiały szkoleniowe 129 intendentkom i innym osobom zaangażowanym w żywienie uczniów i uczennic.



handelextra newsletter

Bądź na bieżąco, zapisz się do bezpłatnego newslettera.
 
stats