Przekaz reklamowy skupia się na dwóch aspektach – marki własne Kaufland są atrakcyjne cenowo, a w dodatku pokrywają w pełni zapotrzebowanie na codzienne produkty.
W spotach filmowych i innych materiałach wizualnych oszczędności symbolizuje skarbonka z logotypem Kauflandu i w czerwonym kolorze sieci. W kampanii pokazywane są zarówno artykuły spożywcze, jak również chemia gospodarcza czy kosmetyki.
Kampania dotycząca marek własnych widoczna jest we wszystkich kanałach sieci Kaufland: w gazetkach, materiałach POS, a także w kanałach digitalowych (spoty w serwisie Youtube) oraz w mediach społecznościowych (TikTok, Facebook, Instagram), gdzie uwagę przykuwają m.in. memy stworzone specjalnie na potrzeby kampanii.
Poza flagową marką K-Classic, która obejmuje ponad 2000 artykułów z różnych kategorii, Kaufland ma w swoim portfolio szeroką gamę innych marek własnych, w tym m.in. delikatesowe przysmaki K-Favourites, produkty charakterystyczne dla kuchni polskiej K-Stąd Takie Dobre!, jak również asortyment będący odpowiedzią na aktualne trendy rynkowe: artykuły pochodzące z rolnictwa ekologicznego K-Bio, żywność bez glutenu lub laktozy K-Free, produkty roślinne K-take it veggie czy przekąski gotowe do spożycia K-to go. Oferta marek sieci Kaufland obejmuje również kosmetyki (bevola), ubrania i zabawki (np. ubranka dla dzieci Kuniboo, Kidland, odzież damska Oyanda, ubrania sportowe Newcential) oraz sprzęt dla domu (np. meble ogrodowe marki Countryside, narzędzia DYI marki My Project, elementy wyposażenia Liv&Bo czy urządzenia AGD marki Switch On).
Kaufland kładzie duży nacisk na wysoką jakość produktów marek własnych, dlatego współpracuje wyłącznie ze sprawdzonymi dostawcami, którzy zapewniają przestrzeganie wysokich standardów. Potwierdzają to certyfikaty IFS (International Featured Standard) lub BRC (British Retail Consortium). Sieć przykłada również dużą wagę do zrównoważonego rozwoju, dlatego też m.in. redukuje udział tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych i eliminuje mikroplastik z receptur m.in. kosmetyków. Wiele produktów marek Kaufland posiada także międzynarodowe certyfikaty związane ze zrównoważonym rozwojem, np. znak produkcji ekologicznej, FSC (Forest Stewardship Council) dla produktów drewnianych i drewnopochodnych, MSC (Marine Stewardship Council) i ASC (Aquaculture Stewardship Council) dla ryb, Rainforest Alliance dla kawy czy Fairtrade dla kakao.