By wzmocnić rozpoznawalność marek własnych i dotrzeć do nowych klientów marka drogerii dm po raz pierwszy zdecydowała się na rozpoczęcie współpracy z influencerami. Sieć rusza też z kampanią „Niemiecka jakość w najlepszej cenie”.
dm to niemiecka sieć drogeryjna, która w Polsce obecna jest od kwietnia 2022 r. Swoją rynkową pozycję buduje m.in. markom własnym. Obecnie asortyment obejmuje kilkanaście tysięcy artykułów codziennego użytku.
Prawie w każdym obszarze asortymentu dm posiada marki własne. Mamy ich łącznie 28 w różnych kategoriach. Cieszą się dużą popularnością także wśród polskich klientów, którzy często jako ich atut wskazują właśnie niemiecką - czyli wysoką jakość
- tłumaczy Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów dm w Polsce.
Podkreśla, że to dlatego sieć zdecydowała się uczynić z tego skojarzenia hasło swojej kampanii. - Brzmi ono “Niemiecka jakość w najlepszej cenie”, bo wysoka jakość to nasz priorytet. Jednocześnie chcemy oferować klientom produkty w zawsze korzystnych cenach – zaznacza.
Gwarancja atrakcyjnej i trwałej ceny półkowej, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie, to podstawa polityki cenowej dm. Ale kolejnym jej wyróżnikiem są oferty kuponów rabatowych w aplikacji "Mój dm". Dlatego dodatkowo w ramach kampanii, przez cały wrzesień, drogeria oferuje użytkownikom aplikacji 20 proc. kupon rabatowy na wszystkie produkty marek własnych. W ramach synergii działań omnichanelowych początek kampanii połączono z minieventami w sklepach dm, których celem było zachęcenie do pobrania aplikacji “Mój dm” i aktywowania kuponów.
By dodatkowo wzmocnić rozpoznawalność marek własnych oraz jak najszerzej dotrzeć do potencjalnych klientów dm po raz pierwszy w Polsce zdecydował się na rozpoczęcie współpracy z influencerami. Dwunastu influencerów przez najbliższy miesiąc będzie testować produkty marki własnej dm, by wybrać swój ulubiony i podzielić się tym wyborem z fanami (#ulubionyproduktdm) w swoich social mediach. Równocześnie w kanałach własnych dm pojawią się polecenia ulubionych produktów od pracowników drogerii.
- Cieszymy się, że do wachlarza naszych działań marketingowych możemy dodać teraz także współpracę z influencerami. Wiemy, że synergia działań e-commerce, social mediów i influencer marketingu to dziś jeden z ważniejszych filarów skutecznej promocji. Krok po kroku, w miarę poszerzania skali biznesu w Polsce, będziemy także rozwijać kolejne kanały dotarcia do nowych klientów - komentuje Hubert Iwanowski.
W swojej komunikacji dm skupia się na budowaniu świadomości marki, w tym także popularyzowaniu marek własnych. Kampania będzie składała się z kilku etapów. Pierwsza jej odsłona stawiająca na promocję marek własnych potrwa do 30 września, a kreacje będą wykorzystywały dwa hasła – „Twoja nowa ulubiona drogeria” oraz „Niemiecka jakość w najlepszej cenie”. Swoim zasięgiem kampania obejmie działania online, w tym social media, POS, lokalne rozgłośnie radiowe oraz nośniki OOH.
O drogeriach dm
Drogerie dm mają ponad 3800 punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 66 000 osób w całej Europie. W roku obrotowym 2021/2022 odnotowały sprzedaż w wysokości 13,6 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. Drogerie oferują szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne oraz produkty w kategoriach kosmetyki i perfumy, żywność, gospodarstwo domowe, usługi foto i karma dla zwierząt.
Oprócz produktów znanych marek klienci znajdą w dm także wiele marek własnych, takich jak Balea czy najlepiej sprzedająca się marka certyfikowanych kosmetyków naturalnych alverde.