Aplikacja mobilna sieci Żabka, która wspiera franczyzobiorców i pracowników sklepów w ich pracy, została wyposażona w nowe funkcje. Od teraz rozwiązanie będzie informować personel m.in. o ilościach pieczywa, jakie powinny znaleźć się na półkach. A to dopiero początek.
Przed wprowadzeniem aplikacji Asystent Żabka wszystkie procesy w sali sprzedaży były realizowane analogowo. Po zwróceniu uwagi na potrzebę cyfryzacji procesów w sklepach, operator sieci zwrócił się do firmy doradczo-technologicznej Future Mind z prośbą o pomoc w zrealizowaniu modułowej aplikacji opierającej się na narzędziach AI. Od niespełna dwóch lat Asystent wspiera pracowników sklepów Żabki przez optymalizację codziennych procesów. Teraz Żabka w partnerstwie z Future Mind idzie krok dalej i dodaje dwie nowe funkcje. Tym samym liczba dostępnych w aplikacji funkcjonalności przekroczyła 20.
Inteligentne zarządzanie zapasami
Pierwszą z nowości, jakie ostatnio pojawiły się, jest inteligentne informowanie o zapotrzebowaniu na produkty odpiekane na miejscu. Na podstawie minimów audytowych wyznaczonych przez sieć oraz danych paragonowych, asystent analizuje i wylicza, ile produktów, np. pieczywa czy hot-dogów, powinno znajdować się na półkach, tak by ich liczba odpowiadała aktualnemu zapotrzebowaniu klientów i wspominanemu minimum audytowemu sieci.
Punktem wyjścia dla zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi klientów sieci Żabka było stworzenie algorytmu AI generującego indywidualne dla każdego sklepu zadania. Został on zaprojektowany w oparciu o natężenie ruchu, liczbę klientów, obrót, wielkość dostaw i niezbędne dla funkcjonowania placówki czynności
– wyjaśnia Magda Gromisz, head of PMO, Future Mind.
Tłumaczy, że dzięki tej funkcjonalności, pracownicy sklepów otrzymują informacje o sugerowanych liczbach produktów cieszących się największą popularnością wśród klientów, które powinni wcześniej przygotować, w tym przypadku odpiec. Pozwala to zapobiec sytuacjom, kiedy przygotowują ich za mało lub za dużo.
Dbałość o klienta dzięki optymalizacji procesów
Kolejnym wdrożeniem, mającym na celu usprawnić codzienną pracę sklepów Żabka, było uproszczenie procesu rozmrażania produktów przygotowywanych na miejscu. Dzięki tej funkcjonalności franczyzobiorcy i pracownicy sieci korzystający z aplikacji mają pewność, że działają zgodnie z HACCP, czyli procedurą, która zapewnia bezpieczeństwo żywności. Co to dokładnie oznacza? W przypadku produktów, które docierają do sklepu w stanie zamrożonym, jest określony konkretny limit czasu, w jakim te produkty powinny być rozmrożone oraz wytyczne, ile czasu mogą znajdować się na półce po rozmrożeniu. Nowa funkcjonalność Asystenta Żabka eliminuje konieczność zapisywania dat na kartce, pamiętania o nich oraz jednocześnie spełnia wymogi sanepidu. – Tradycyjny rejestr rozmrażanej żywności na papierze może prowadzić do utraty kluczowych danych. Stąd wprowadzenie nowej funkcji w Asystencie Żabka, która umożliwiła pracownikom zaznaczenie w aplikacji, kiedy produkt został rozmrożony i wystawiony na półkę. Po upływie określonego czasu, gdy towar nie powinien być już sprzedawany, aplikacja wysyła powiadomienie o konieczności usunięcia go z półki sklepowej. Dzięki temu pracownik może łatwo monitorować przydatność produktów do spożycia – wyjaśnia Diana Appelt, head of product development w Żabka Future. Dodaje, że podobne funkcjonalności działają już w aplikacji Asystent Żabka w przypadku mleka do kawomatu czy sosów do popularnych w Żabce hot-dogów. - Każdy ze sprzedawców dzięki aplikacji wie, kiedy te produkty zostały otwarte i jak długo są jeszcze przydatne do spożycia – zaznacza.
Jak ustaliliśmy, nowe funkcje są jedynie kolejnym etapem rozwoju Asystenta, bowiem Żabka wraz z ekspertami Future Mind planuje w niedalekiej przyszłości wdrożyć kolejne usprawnienia.